Helidek 2008

 

Op donderdag 6 maart was er weer eens een helikopter op het helidek. Door een vervelende bacterie was is de ic gesloten. Denk dat dit ook een reden was van wat minder heli activiteit

Hier zie je de D-HSFB op het dek, dit is natuurlijk "christoph Westfalen" die vanaf Munster vliegt.

 

 

 

 

Hier zie je goed de external fueltank!

 

 

 

 

Op 15 maart was er een opendag op het MST, voor deze gelegenheid was er ook een EC-135 aanwezig. Belangstellenden kregen de mogelijkheid om eens in de cockpit te kijken.

 

 

 

 

 

Iets na 11uur kwam de EC voor ons balkon langs vliegen om de landing in te zetten op het helidek van het MST.

 

 

 

 

 

Toen ik bij het ziekenhuis aankwam moest je je aanmelden voor het bezoek aan de heli, er stond zeker een rij van een uur wachten.

 

 

 

 

Een plaatje van het spaarzame moment dat er niemand bij de heli stond.

 

 

 

 

 

De D-HHTS op het platform tijdens de opendag van het MST! (zaterdag, 15 maart 2008)

 

 

 

 

 

Op maandag 17 maart was er weer eens een Nederlandse EC-135 en wel de PH-ULP, dit is lifeliner3 en is gebaseerd op Volkel.

 

 

 

 

Hier zie je de PH-ULP vlak voor take-off.

 

 

 

 

 

Vandaag eens een militaire bezoeker, een AB-412 van de KLu.   Leuke verassing zo op vaderdag (15-06-08) hier zie je de R-02 tijdens take-off.

Voor meer foto's klik hier.

 

 

 

 

Omdat de D-HHTS tijdelijk op Rotterdam stond vloog de D-HEUR vanaf Rheine als Christoph E2. Was hem al enkele keren mis gelopen maar nu eindelijk kon ik hem platen in een fraai avondzonnetje.

27-6-2008 Enschede D-HEUR ADAC

 

 

 

Bij de start op 27-6-08 weigerde de startmotor van de 2e turbine dienst en kon de heli niet terug naar Rheine. Op 28-6-08 is hij van het helidek getakeld om over de weg getransporteerd te worden naar Bonn Hangelar.

 

 

 

 

 

Op 21-8-08 was de D-HEUR weer present! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vandaag was er sinds lange tijd weer eens de D-HHTS, de kist is in groot onderhoud geweest. Er was ook een cameraman mee met het team. Dit was denk ik ook de reden van een spectaculaire take off. De kist was geland met de wind in de rug...nadat hij enkele meters boven het helidek was volgde een spectaculaire 180 om met de neus in de wind weg te vliegen richting Duitsland.